Zatiaľ čo mnohí veria, že viera nemá Amerike veľmi čo ponúknuť, nová správa hovorí, že do americkej ekonomiky viera prispieva viac ako Facebook, Google, Apple a Amazon dokopy. Podľa správy uverejnenej v časopise Interdisciplinary Journal of Research on Religion (Interdisciplinárny žurnál výskumu náboženstva) „viera v Spojených štátoch dnes prispieva dokopy 1,2 biliónmi amerických dolárov do našej ekonomiky a spoločnosti“.
Iniciatívy založené na viere, ako sú cirkvi, charity a kázanie evanjelia, produkujú zisk 378 miliárd amerických dolárov, z ktorých väčšina pochádza z desiatkov a milodarov. Rovnako aj kresťanské spoločnosti, ako sú Hobby-Lobby a Chick-fil-A, prispievajú miliardami. Pre lepšie predstavenie si, zodpovedá to tomu, že keby americký náboženský svet bol samostatným národom, bol by 15. najväčšou ekonomikou sveta.
„Zhromaždenia, na viere založené podnikania, inštitúcie a charity, posilňujú našu ekonomiku, budujú komunity a rodiny a pozdvihujú ľudí v čase núdze spôsobom, akým to nerobia žiadne iné inštitúcie ani vlády,“ hovorí správa.
Uvedená správa prichádza v období neustálej snahy vytlačiť vieru z americkej spoločnosti. Brian Grim, prezident nadácie Náboženská Sloboda & Podnikanie, argumentuje, že z tejto správy vyplýva, že viera má oveľa väčší vplyv, ako si Američania vôbec mysleli.
„Vieme oceniť hodnotu viery? Samozrejme, že nie.“ povedal Deseret News. „Ale v dobe, kedy je stále menej ľudí vychovávaných v náboženských zhromaždeniach, potrebujeme ukázať vyváženejšiu perspektívu viery, ako ktorú nám ukazujú každodenné správy.“
Zdroj: CBN News, 15.9.2016